Opgepast voor frauduleuze berichten

Valse e-mails, telefoontjes of facturen: ze komen steeds vaker voor en zijn moeilijk te onderscheiden van echte.

E-mail

Je hoort er vaak over in de media: internetcriminaliteit via e-mail. Het gaat hier over e-mails die verzonden worden met de bedoeling je te misleiden en persoonlijke informatie te laten doorsturen of op links te laten klikken.

Sommige van deze e-mails zijn overduidelijk frauduleuze berichten, andere zijn dan weer zeer professioneel opgesteld en moeilijk te onderscheiden van echte e-mails.

Nochtans is het bij MyFamily heel eenvoudig:

  • E-mails verzonden van een kinderbijslagcoach hebben als afzender steeds het domein @myfamily.be en niets anders.
    Let hierbij goed op dat dit letterlijk zo is b.v. geen 1 in plaats van de i.
  • Laat je ook niet misleiden door de naam van de afzender die meegestuurd wordt, kijk steeds naar het e-mailadres zelf: NaamOfAfdeling@myfamily.be

Indien je e-mails van ons ontvangt die je verdacht vindt, aarzel dan niet ons te contacteren en eventueel een schermafdruk van de e-mail te bezorgen op isditOK@myfamily.be

 

 

Telefoon

Hoe weet je of iemand die je telefonisch contacteert i.v.m. jouw dossier bij MyFamily effectief een medewerker is?

Heel eenvoudig: de telefoonnummers van de MyFamily kantoren vind je hier

Indien je telefoons van ons ontvangt die je verdacht vindt, aarzel dan niet ons te contacteren op isditOK@myfamily.be

 

 

Bankrekeningnummers

Indien je betaalaanvragen of facturen van ons ontvangt die je verdacht vindt, aarzel dan niet ons te contacteren en een kopie te bezorgen op isditOK@myfamily.be