Sporten is gezond, ook als je zwanger bent

In verwachting van een kleine spruit? Zwanger zijn betekent niet perse stoppen met sporten. Integendeel, sporten met je bolle buik heeft heel wat voordelen. Sportieve vrouwen herstellen vaak sneller na de bevalling van hun zoontje of dochtertje. En ook zwangerschapskwaaltjes, zoals gezwollen enkels of rugklachten, steken minder hard de kop op.

Heb jij je Startbedrag al aangevraagd? Je hebt recht op € 1.122 voor je kindje.

Startbedrag aanvragen

Sporten op je zwangere lijf geschreven

Onze leukste sportinspiratie voor als je zwanger bent.

De top 5:

  • Zwemmen is een topkeuze als je zwanger bent. Je kan best wel niet duiken!
  • Probeer eens aquagym oftewel aerobics in het water: een boost voor je spieren maar ook fun
  • Binnen of buiten, een fietsritje is ideaal (zeker als je niet vaak sport)
  • Geef yoga eens een kans: het werkt spierversterkend, relaxerend en – joepie! – helpt voor een makkelijkere bevalling!
  • Met een wandelingetje doe je nooit iets verkeerd. In de natuur, aan de zee, of gewoon een omweg naar de bakker,…

Extra tips:

  • Luister naar je lichaam. Heb je ergens pijn of last? Dan kan je best even stoppen
  • Weg stijve spieren, stretchen die handel!
  • Drink voldoende (water, thee, …)
  • Vermijd op je rug liggen in het derde trimester

Wil je meer inspiratie? Bezoek dan ook zeker ons YouTube kanaal!

Deze vlog kwam tot stand in samenwerking met onze partner Mama Baas.

Op de hoogte blijven over MyFamily? Meld je aan: